Last Updated on آگوست 15, 2021 by mohamadi

[box]

ایستگاه چهارم رالی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در فرانسه و منطقه باستیا و جزیره زیبای کورسیا در دریای مدیترانه با عنوان رالی tour de corse رسید.

[/box]

tour de corse

رالی فرانسه بازگشت مسابقات به اروپا در شرایط خاص اب و هوای مدیترانه است.با جاده های باریک که از یک طرف به کوه و کوهستان و از طرف دیگر به دریا محدود شده به همراه اسفالت خشن و ساینده برای لاستیک ها و مسیر های  تنگ و روستایی  و پیچ و خم های بسیار  که ان را به رالی ده هزار  زاویه معروف کرده است.

پیچ و خم مسیر

مسیر مسابقه

مسیر مسابقه

حدود ۸۰ درصد مسیر ۳۴۷/۵۱ کیلومتری  با ۱۴ مرحله ، بازسازی شده است.این مسئله خود چالش جدیدی برای رانندگان و تیمها  خواهد بود.تعلیق اسفالت وتنظیمات پایین جهت ثبات وتعادل برای بهبود حرکت در مسیرهای باریک و پر پیچ وخم در کنار شناسایی و اعلان به موقع جهت جلوگیری از چرخش اضافه تایرها و فشار به انها و سایش بیش از حد لاستیک ها در اسفالت خشن مسیر باید در نظر گرفته می شد.

مطالب پربازدید : تقویت خودرو برای مسابقات رالی

 

مدعیان قهرمانی

مدعیان اصلی رالی فرانسه همان رقبای نیمه بالای جدول مسابقات هستند.اما بازگشت سباستین لوب پس از عدم حضور در رالی مکزیک و رقابت سباستین لوب و سباستین اوجیر  در کشور خود یعنی فرانسه به همراه طرفداران زیاد انها نکته جالب توجه این مرحله است.سباستین اوجیر و جولین اینگراسیا از سیتروئن مدافع عنوان قهرمانی رالی ۲۰۱۸ فرانسه و تری نیوویل  و نیکلاس گیلسول از هیوندای هم قهرمان رالی ۲۰۱۷  فرانسه و اوت تاناک و مارتین جاروجا از تویوتا  نیز به عنوان صدر نشین مسابقات به همراه سایر مدعیان رقابت هیجان انگیزی را در رالی فرانسه  ۲۰۱۹ رقم خواهند زد.

مدعیان قهرمانی

رالی ۲۰۱۹ فرانسه

رالی سواران چگونه خود را تقویت میکنند ؟

آنها به 2 روش مکانیکی و الکترونیکی ( ریمپ ) تقویت خودرو را انجام میدهند ، اما سوالی که پیش می آید این است : تا چه میزان میتوان با ریمپ خودرو را تقویت کرد ؟

جزییات مسابقه

پس از اغاز رقابت در مرحله چهارم رالی قهرمانی جهان این سباستین اوجیر و تری نیوویل بودند که برای جایگاه اولی در کورس بودند.از طرفی تیم تویوتا در حال از دست دادن جایگاه خود بود.اوت تاناک با سوراخ شدن یکی از تایر ها دو دقیقه زمان خود را از دست داد.مشکل مشابه ای برای گری متی لاتوالا و میکا انتیلا  رخ داد و انها را به قعر جدول رقابتها فرستاد. کریس میک و سباستین مارشال از تویوتا هم وضعیت بهتری از هم تیمی خود نداشتند.اما میک و تاناک به ترتیب جایگا اول و دوم مرحله ی قدرت را بدست اوردند.

مسابقات رالی

مرحله چهارم مسابقات رالی

لازم به ذکر است که در این مرحله تویوتا از جایگاه اول تیمی سازندگان رقابت های فصل به جایگاه سوم سقوط کردو هیوندای جای ان را گرفت.به همین ترتیب تری نیوویل و نیکلاس گیلسلول از هیوندای نیز جایگاه اولی اوت تاناک  و مارتین جاروجا از تویوتا را گرفتند. انها را به جایگاه سوم فرستادند.

اگر به رالی علاقه دارید مقاله زیر را بخوانید :

مسابقات رالی