Last Updated on ژانویه 15, 2024 by mohamadi

سنسور اکسیژن به منظور کنترل مخلوط سوخت و اکسیژن در خودرو ها قرار گرفت و در ابتدا در هر خودرو یک سنسور اکسیژن وجود داشت . با گذشت زمان و سختگیرانه تر شدن قوانین آلایندگی ، این سنسور در خودرو 207 به دو عدد رسید. یک سنسور اولیه که کنترل مخلوط سوخت و هوا را بر عهده دارد و دومین سنسور اکسیژن که بر عملکرد کاتالیزور نظارت دارد ؛ سنسور دوم اکسیژن در خودروهای ما به دلیل کیفیت سوخت مشکل آفرین شده است و مرکز کاراک با حذف سنسور دوم اکسیژن 207 ، مشکلات مربوط به این سنسور را رفع می کند . 

 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

حذف سنسور دوم اکسیژن 207 و بهبود شتاب خودرو 

یکی از خدمات ربمپ برای پژو 207 برنامه ریزی و یا حذف سنسور دوم اکسیژن 207 است که سبب افزایش گاز خودرو 206 ، حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم میشود ، کاراک موفق شده افزایش شتاب 207 را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن امکان پذیر است.  207 هایی که ایسیو زیمنس دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند. افزایش شتاب و قدرت خودرو 207 چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ کرده اند، راضی هستند. حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد

 

چرا سنسور دوم اکسیژن 207 را حذف کنیم ؟

  1. خرابی کاتالیزور و تعویض آن
  2. خرابی سنسور اکسیژن ( دوم ) و تعویض سنسور دوم اکسیژن
  3. خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور دوم اکسیژن پژو 207 از ایسیو ( نرم افزاری )

 

حذف سنسور دوم اکسیژن 207 _ سنسور دوم اکسیژن چیست

سنسور دوم اکسیژن چیست

سنسور دوم اکسیژن پژو 207 چیست ؟ 

در بعضی از خودروها  دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. مانند : پژو ۲۰۶ ( جدید ) ، ال 90 مدل 92 به بالا و 405 ها جدید

که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست ( سنسور اکسیژن بالادست یا لاندا ) معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست ( سنسور اکسیژن پائین دست یا لامبدا ) قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . همانطور که توضیح داده شد با ریمپ ایسیو و حذف  سنسور دوم اکسیژن 207 ، می توان شتابی که به علت مشکلات سنسور دوم اکسیژن کاهش یافته است را در خودرو پژو 207 بازگرداند و بهبود داد .

 

با برنامه ریزی اصولی سنسور دوم اکسیژن 207 در مرکز کاراک به شتاب قابل توجهی دست پیدا خواهید کرد ، برای ریمپ ایسیو 207 فرم زیر را پر نمایید :

درخواست ریمپ خودرو

 

 

ویدیو حذف سنسور دوم اکسیژن 207

در ویدیو بالا می توانید بخش هایی از خدمات انجام شده برای حذف سنسور دوم اکسیژن 207 در مرکز کاراک  مشاهده کنید و با کیفیت خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

 

 

حذف سنسور دوم اکسیژن 207 در خودرو چه تاثیری دارد ؟ 

ریمپ ecu سبب افزایش شتاب207 زیمنسی و بوشی و افزایش گاز این ماشین ها میشود ، با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده میشود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد.

 

تعویض سنسور دوم اکسیژن 206

تعویض سنسور دوم اکسیژن 206

 

 

برای مطالعه بیشتر درباره حذف خطای سنسور دوم اکسیژن به مقاله زیر مراجعه کنید

حذف سنسور دوم اکسیژن

 

 

هزینه برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن 207 چقدر است ؟

  1. تعویض کاتالیزور حدود 1.000.000 تومان
  2. تعویض سنسور اکسیژن 450.000
  3. حذف سنسور دوم اکسیژن پژو 207 و 206 از طریق نرم افزار 150 تا 250 بسته به نوع ایسیو

 

 

چرا سنسور اکسیژن خراب می شود ؟

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث از کار افتادن سنسور اکسیژن 207 شما شود. رایج ترین آنها تمام شدن عمراین سنسور و مسافت پیموده شده بالا آن است. با گذشت زمان، سنسور خراب می شود و در نهایت به طور کامل از کار می افتد.

یکی دیگر از علل شایع خرابی سنسور اکسیژن، آلودگی است. برای مثال، اگر سنسور در معرض روغن یا مایع خنک کننده قرار گیرد، ممکن است خراب شود. علاوه بر این، تجمع رسوبات کربن روی سنسور نیز می تواند منجر به مشکلاتی شود. منابع متداول آلودگی عبارتند از: شرایط مخلوط سوخت بسیار غنی یا نشتی روغن در خودروهای قدیمی‌تر و سوختن مایع خنک‌کننده موتور در محفظه احتراق .

همچنین سنسور اکسیزن 207 در معرض دماهای بسیار بالا قرار دارد و مانند هر قطعه ای می تواند در طول زمان فرسوده شود. همه اینها می‌توانند بر ویژگی‌های پاسخ سنسور اکسیژن تأثیر بگذارند، که منجر به طولانی‌تر شدن زمان پاسخ یا تغییر در منحنی ولتاژ سنسور و در دراز مدت سبب کاهش عملکرد سنسور می‌شود.

خرابی سنسور اکسیژن 207 ممکن است به دلیل مشکل در جای دیگری در سیستم کنترل آلایندگی خودرو ایجاد شود. به عنوان مثال، یک واشر منیفولد اگزوز یا مبدل کاتالیزوری که نشتی دارد می تواند به آلاینده ها اجازه ورود به سنسور اکسیژن را بدهد و باعث از کار افتادن آن گردد.

 

 

 چگونه از خرابی سنسور اکسیژن جلوگیری کنیم؟

چندین کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکل و خرابی در سنسور اکسیژن 207 انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که سطح روغن موتور خودرو خود را به طور مرتب چک می کنید .

دوم، تا حد امکان از ماندن در حالت درجا به مدت طولانی خودداری کنید. این می تواند باعث گرم شدن بیش از حد سنسور اکسیژن و از کار افتادن زود هنگام آن شود.

در نهایت، سیستم کنترل آلایندگی اگزوز خودرو خود را به طور منظم توسط یک مکانیک مجرب بررسی کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه اجزا در شرایط خوب هستند و می تواند به جلوگیری بروز مشکل کمک کند.