Last Updated on ژوئن 9, 2021 by mohamadi

تیونینگ پژو 405 ، به معنی اصلاح و بهبود عملکرد خودرو از جنبه های مختلف است. بسته به نیاز افراد ، تیونینگ خودرو در تغییر پارامترهای بدنه یا نصب اسپویلر ( بال خودرو ) و چراغ های  نئونی و یا ساخت ماشین مسابقه تعریف می شود. به طور کلی ، اتومبیل های تولید شده دارای نسخه های نسبتاً استاندارد و مشابهی هستند ، به این معنی که آنها می توانند خیلی بیشتر از آنچه درحاضر انجام می دهند ، ارائه دهند.

چرا؟ دلیل این امر این است که هدف تولیدکننده خودرو ،  ارائه اتومبیلی به شما است که توانایی خرید و نگهداری آن را دارید و دستیابی به تعادل مناسب بین جنبه اقتصادی و عملکرد آن است. اینجاست که تیونینگ وارد کار می شود.

 

تیونینگ خودرو 405

به طور کلی ، تیونینگ خودرو 405 ، به فرآیند شخصی سازی و انجام اصلاحات روی خودرو گفته می شود. از آن جهت که 405 ، در رده خودروهای متوسط بازار قرار دارد، تیونینگ این اتومبیل می تواند تاثیر شگرفی در آن پدید آورد. بخش های مختلف قابل تیونینگ در پژو 405 به شرح زیر است :

  1. تیونینگ نرم افزاری
  2. تیونینگ موتوری
  3. تیونینگ اتاق
  4. تیونینگ بدنه
  5. تیونینگ سیستم تعلیق و جلوبندی

در ادامه ، به تفکیک به بررسی هر قسمت خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید.

تیونینگ پژو 405 - تیونینگ نرم افزاری

ریمپ 405

1.تیونینگ نرم افزاری پژو 405

تیونینگ نرم افزاری 405 ، در واقع همان ریمپ ایسیو پژو 405 می باشد. در ریمپ خودرو ، با ایجاد تغییراتی در نرم افزار ایسیو اتومبیل ( کامپیوتر ماشین ) ، بهبود عملکرد اتومبیل از جهت مصرف سوخت ، سرعت ، گشتاور ، تجربه رانندگی حاصل می شود.

در تعریفی تخصصی تر برای ری مپ ، اصلاح و کاهش و افزایش جداول هگزا دسیمال کد نویسی آی سی میکرو ECU یا ECM را که نتیجه آن بهبود کارکرد پیشرانه و تقویت آن است را ريمپ ایسیو گویند. برای ریمپ ecu بایستی دستگاه تخصصی، کامپیوتر و نرم افزار اورجینال ( مثلا Winols ) را تهیه کرد و در صورتی که با نرم افزار غیر اصل صورت گیرد ، در مواردی ایسیو میسوزد. دستگاه های ریمپ کاراک نیز اصل می باشند.

 

2.تیونینگ موتوری پژو 405

یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در خودرو 405 ، تیونینگ موتور پژو 405 می باشد . در طی تیونینگ فنی موتور اتومبیل ، با روش هایی همچون افزایش حجم موتور ، تعویض و تغییر تعدادی از قطعات  قدرت موتور تقویت کرد و افزایش داد.

  • هدرز

همانطور که می دانیم در موتور های احتراق داخلی ، دود حاصل از احتراق در سیلندر ها باید خارج گردد تا سیکل احتراق مجددا با مکش هوای تازه به درون سیلندر ها تکرار شود.

اینجاست که خروج سریع و کامل گازهای حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا می کند، چراکه در غیر اینصورت عمل احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع از ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه می شود.

این عمل یعنی هدایت و خارج کردن گاز های ناشی از احتراق، در اکثر خودرو های امروزی توسط مانیفلد ها انجام می گردد.

برای بهبود این عمل در خودرو پژو 405  از هدرز ها استفاده می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی یا Accessories ، جای دهیم. به این دلیل که کمتر سازنده ای وجود دارد که از ابتدا در خودروهای ساخته شده این وسیله را نصب نماید.

  • شمع و وایر

شمع خودرو پژو 405  یکی از اجزایی که است که روی موتور و در واقع بر روی سر سیلندر قرار می گیرد و یکی از مهمترین اجزا در فرایند احتراق خودرو است. شمع داری قطعه ای به نام وایر شمع است که وظیفه مهم انتقال برق خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع های موتور را دارد. در واقع وظیفه وایر‌ها ( Spark Plug Wire) در خودرو، رساندن برق از کویل ‌در خودرو‌های جدید‌تر‌‌ یا دلکو ‌در خودرو‌های قدیمی ‌تر‌ به سر شمع ‌هاست.

تیونینگ شمع و وایر - تیونینگ پژو 405

شمع و وایر پژو 405

 

در صورت تعویض شمع و وایر پژو 405  با نوع با کیفیت آن ، شمع های جدید به موتور شما کمک می کنند تا در بالاترین سطح عملکرد و کارایی خود باشد. اشتباهات ناشی از شمع های فرسوده باعث می شود وسایل نقلیه متوقف شوند  یا کند حرکت کنند.

شمع های فرسوده یا بی کیفیت به ولتاژ بیشتری احتیاج دارند تا جرقه ای به اندازه کافی قوی برای راه اندازی خودرو بدست آید.

  • کیت مکش و رم ایر میل لنگ 

ورودی هوای سرد، یک جایگزین برای سیستم مکش هوای معمولی است که  مکش هوا از خارج، عبور آن از فیلتر هوا و ورود به سیستم کنترل سوخت برای ترکیب شدن با بنزین در آن رخ می دهد.

در واقع کیت مکش به خودی خود هوای ورودی به موتور را خنک نمی کند.

بلکه این کیت نسبت به سیستم مکش معمولی (که به دلیل مکان آن در موتور هوای داغ تر به موتور وارد می کند) هوای خنک تری به موتور می فرستد که این عامل، باعث بهبود عملکرد موتور می‌شود.

کیت مکش به علت تغییر در جنس و مواد ورودی هوا و تغییر مکان فیلتر هوا باعث تنفس بهتر موتور می شود.( تغییر در جنس ورودی هوا  ــ  ورودی‌های هوای استاندارد به دلیل استفاده از پلاستیک فشرده و ورقه فلزی گرما را به خود جذب می کند.

در مقابل کیت مکش از استیل های با کیفیت استفاده می کند که کمتر از پلاستیک و فلز گرما را جذب می کنند.)عملکرد رم ایر نیز به همین گونه است.

رم ایر روی کاپوت قرار می گیرد و هوای بیرون را بهتر از کیت مکش به موتور می فرستد.در مجموع می توان گفت که رم ایر عملکرد بهتری نسبت به کیت مکش خواهد داشت.

  • میل لنگ

این قطعه در واقع حرکات خطی پیستون‌های 405 را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند. لنگ‌های این قطعه به پیستون‌ها متصل هستند و مستقیما حرکات خطی آن‌ها به تبدیل به حرکات دورانی می‌کند. در خودروهایی با موتور خطی، به تعداد سیلندرها لنگ داریم و در خورجینی‌ها (V) این عدد نصف تعداد سیلندرها است.

تعویض میل لنگ و استفاده از یک میل لنگ با دوام و با کیفیت سرعت خودرو پژو 405 شما را بالاتر می برد.

 

  • سلیندر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که شما برای افزایش قدرت پیشرانه‌ روی آن باید متمرکز شوید بدون‌شک سرسیلندر است. اصلاح و بهینه‌سازی سرسیلندر می‌تواند به طور بالقوه باعث افزایش قدرت موتور شود.

اما چرا؟ قطعاتی که کارخانجات خودروسازی ‌روی خودرو نصب می‌کنند به علت تیراژ تولید، قیمت تمام‌شده و سیاست‌های فروش از نظر کیفیت در یک سطح قابل قبولی هستند اما آن ویژگی‌های ایده‌آل که مد‌نظر ما هست را ندارند  و سرسیلندر هم از قاعده مستثنا نیست.

با اصلاحاتی می‌توان سرسیلندر را بهینه‌سازی کرد و عملکرد آن را بهبود بخشید. برای تیونینگ سیلندر پژو 405  می‌توان به پورت و پولیش سرسیلندر(اصلاح‌کردن و از بین بردن ایراد‌های ریخته‌گری مسیرهای ورودی و خروجی هوا سرسیلندر)، پورت مچینگ(هم راستا کردن منیفولد با واشرها و سرسیلندر) و مواردی از این دست اشاره کرد.

به علت حساس‌بودن این امر برای به‌دست آوردن نتیجه مطلوب بهتر است از متخصصان این امر کمک بگیرید.

  • میل سوپاپ

میل سوپاپ یا میل بادامک شفتی است که بر روی آن برای هر سیلندر بادامک هایی قرار دارد که کار باز و بسته کردن سوپاپها در زمانبندی مشخص شده را انجام می دهد.

  • پیستون 

پیستون یک بخش اساسی از موتور احتراق داخلی است که در تبدیل سوخت مورد نیاز ماشین به انرژی برای پیشبرد خودرو بسیار فاکتور مهمی محسوب می شود. این قطعه یک جزء متحرک است که برای انتقال نیرو از بنزینی که در سیلندرها به میل لنگ گردش دارد برای چرخاندن چرخ ها استفاده می کند. پیستون ها برای تبدیل حرکت خطی در سیلندرها به حرکت دایره ای که می توانند به چرخ ها نیرو وارد کنند، مورد نیاز هستند.

  • توربو شارژ

این سیستم که سوپرشارژ نیز گفته می شود می تواند عملکرد و قدرت و گشتاور موتور شما را به 50 درصد افزایش دهد که این مقدار بسیار چشمگیر است. اما نکته مهم در استفاده از این سیستم این است که سیستم توربو شارژ بر هر خودرویی قابل استفاده نمی باشد و باید بررسی شود که موتور خودروی شما از آن پشتیبانی می کند یا خیر.

توربوشارژ _ تیونینگ موتوری پژو 405

توربوشارژ

در حقیقت یکی از مهمترین قطعات تیونینگ فنی موتور پژو 405 ،  جهت رسیدن به قدرت و شتاب زیاد استفاده از این سیستم می باشد که برای نصب آن نیز به دانش فنی و تخصص نیاز است که پیشنهاد می شود حتما برای این عمل تیون فنی موتور به یک متخصص خبره مراجعه کنید.

  • نیترو

 اين سيستم معمولا با دخالت راننده و اغلب فقط موقع شتاب گيری به صورت بسيار محدود مورد استفاده قرار می گيرد. با استفاده از اين  سيستم راننده در مواقع نياز با تزريق نيترو اكسيد به درون مانيفولد ورودی، ميزان اكسيژن مخلوط را  بالا مي برد و موجب ايجاد احتراق قوی تری در محفظه احتراق می شود كه نتيجه مستقيم  آن، افزايش چشمگير اما محدود  و مقطعی توان توليدي موتور است.

اين گاز وقتي وارد سيلندر پژو 405 مي شود ، به دليل گرماي زياد داخل محفظه به اتم اكسيژن و نيتروژن تجزيه می گردد. در اين تجزيه پيوند بين اتم ها شكسته می شود. اين عمل با گرفتن گرما از سيلندر همراه است در نتيجه دماس محفظه ی احتراق كم مي شود.

  • سیستم سوخت رسانی 

سیستم سوخت رسانی کاربراتی

اساس کار این سیستم بر قرار گرفتن اصلی‌ترین قطعه‌ آن یعنی کاربراتور در وسط منیفولد هوا است. (منیفولد هوا یا منیفولد ورودی، قطعه‌ای است که وظیفه‌ هدایت مخلوط هوا و سوخت را به داخل محفظه‌ی احتراق یا همان سیلندر بر عهده دارد.) کاربراتور منجر به ایجاد خلاء و ورود هوا در هنگام مکش سوخت درون سیلندرها می‌شود و مخلوط سوخت و هوای آماده‌ احتراق برای موتور تامین خواهد شد.

سیستم سوخت رسانی انژکتوری

سیستم‌های انژکتوری به دلیل بهبود عملکرد موتور، تقریبا در حال همه‌گیر شدن در صنعت خودروسازی هستند. این سیستم‌ها در واقع مانند یک سرنگ، عمل پاشش سوخت را درون سیلندرها انجام می‌دهند

 

  • بهبود جرقه زنی با تقویت کوئل 

برای تقویت سیستم جرقه زنی در پژو 405  ، کم هزینه ترین کار تهیه ی وایر با حداقل مقاومت است.

تهیه ی شمه هایی با رسانایی بالا و مقاومت کمه که نمونه ی موجودش در بازار شمع های ایریدیوم هستند  مورد بعدی که تاثیرش از همه ی موارد بیشتر است  استفاده از سیستم جرقه زنی ام اس دی هست که در نسل های جدیدش امکان ادونس و ریتارد کردن جرقه هم برای نصب سیستم های نیترو و توربو وجود دارد.

اما در ماشینی مثل 206 که سنسور میل سوپاپ نداره و موقعیت پیستون و میل سوپاپ را از ولتاژ و کیفیت جرقه مشخص میکند،  هر گونه دستکاری در سیستم جرقه باعث بد روشن شدن و خراب شدن دور آرام می شود ،  تا جایی که مجبور میشوید دوباره همان کویل فابریک را نصب کنید.

یه راه دیگر برای ماشینا هایی همچون  206 و ال نود و… که کویل آنها سر شمع قرار ندارد و وایر شمع دارند این است که همچون ال نود به تعداد سیلندر ها کویل جداگانه تهیه کنید و خروجی کویل را مستقیم سر شمع نصب کنید. این موضوع روی پراید تست شده و نتیجش کاملا محسوس بوده است.

سیستم جرقه زنی  ام اس دی:

تشكيل شده از كويل آمپلي فاير و واير شمع، آمپلي فاير برق را بعد از تقويت به كويل ميرساند و كويل برق قويتري را به بقيه سيستم منتقل می کند.

فرق اين سيستم با سيستم استاندار در اين است كه برق به وجود اومده در كويل بعد از نصب آمپلي فاير يا همون Igenation Control قويتر و منظم تر از سيستم استاندارد ميباشد.

به اين صورت كه در سيستم استاندار  آرپي ام هاي پايين برق به صورت منظم وارد كويل ميشود و كويل استاندارد تا رنجهاي پايين تر از 3000 خوب جواب ميدهد ولي وقتي دور موتور بالا برود ، حالت خازني كويل از بين رفته و نمی تواند بصورت دقيق برق را در خود ذخيره كند و كار كرد آن نامنظم شده و قدرت اصلي خودش رو از دست ميدهد.

  • رادیات

رادیاتور ماشین وسیله‌ای است که باعث خنک کردن موتور می‌شود و وظیفه اصلی آن نیز همین است . کاربرد بعدی آن نیز ایجاد هوای گرم برای بخاری خودرو می‌باشد .

 

منبع و کیت اگزوز - تیونینگ نرم موتوری پژو 405

منبع و کیت اگزوز

  • منبع اگزوز و کیت اگزوز 

کار منبع اگزوز   این است که صدا را به شدت متعادل می کند و باعث می شود طول موج صدای تولید شده بسیار کاهش یافته و حتی اصلا شنیده هم نشود .

کیت اگزوز در واقع مجموعه‌ای از قطعات و لوازم جانبی نصب شده بر روی سیستم خروج دود اتومبیل‌ها است که راننده قادر است با بهره‌گیری از آن‌ها، سرعت و حجم خروج دود را از سیستم اگزوز کنترل کند. کیت اگزوز باید بر اساس نوع خودرو و سگمنت استفاده شده در طراحی موتور آن نصب شود.

 

3.تیونینگ اتاق پژو 405

  • صداگیری اتاق پژو 405

پژو 405 ، از جمله خودروهایی است که پس از مدتی شروع به تولید سر و صدا می نماید و مانع راحتی و لذت از رانندگی ، برای راننده می شود. اکثر اوقات دلیل و منشا اینگونه صداهای مزاحم جنس بد و پلاستیکی قطعات، نبود عایق بندی مناسب، عدم نصب دقیق، باز و بست غیراصولی قطعات برای نصب باند، مانیتور، سنسور دنده عقب و دیگر قطعات اضافی است. وجود دست اندازها در جاده ها نیز بر بیشتر شدن صداهای مزاحم در خودرو مزید بر علت می گردند.

از جمله اقداماتی که برای برطرف نمودن این مشکل انجام می شود ، صداگیری اتاق پژو 405 می باشد.

صداگیری اتاق - تیونینگ پژو 405

صداگیری 405

  • سقف کهکشانی 405

این ایده و زیباسازی خودرو ، اولین بار توسط رولزرویس طراحی و اجرا شد. در پروژه سقف کهکشانی پژو 405 ، با استفاده از لامپ های ال ای دی سقف خودرو شما را همچون آسمان پرستاره می نماییم. در این اقدام ، تعداد ستاره ها ، رنگ و شدت نور آنها به دلخواه مالک خودرو می باشد.

  • تیونینگ صندلی 405

صندلی یک خودروی حرفه ای و لوکس ممکن است دارای انواع سنسورهای برقی، تنظیمات برقی، سرد کن، گرم کن و حتی ماساژور باشد. قطعا هر راننده ای دوست دارد که به جای یک صندلی ساده یکی از این صندلی ها را داشته باشد.

در تیونینگ صندلی ممکن است شما به یک روکش صندلی بسنده کنید و ممکن است پا از این فراتر بگذارید و کلا اقدام به تعویض کل صندلی کنید و یک صندلی با ویژگی ها و مشخصات فوق را برای خود انتخاب کنید که حتی پشت کلاهک آن نیز به صورت فابریک دارای مانیتور باشد.

  • تیونینگ و تو دوزی داشبورد پژو 405

تیونینگ داشبورد خودرو پژو 405 شامل مخمل پاشی  داشبورد ، چرم کاری  و تودوزی داشبورد می باشد. تودوزی   داشبورد ماشین ازجمله موارد بسیار مهم در زیبایی کابین خودرو هستند و کیفیت پایین آن‌ها، عمر، سطح ظاهری و راحتی ماشین را کاهش می‌دهد.

به‌این‌ترتیب، تلاش صاحبان ماشین همواره بر آن است که باکیفیت‌ترین و زیباترین پارچه و دوخت را بر تن خودرو ببینند. معمولاً روکش‌های آماده، کیفیت خوبی ندارند و ممکن است دوخت و سایز آن با ماشین شما هماهنگی نداشته باشد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید سفارش پارچه و دوخت متناسب با خودرو را امتحان کنید و ذوق و سلیقه خاص خود را با تودوزی ماشین نمایش دهید.

  • تیونینگ سر دنده

قرار دادن انواع سر دنده های اسپرت و کلاسیک بر طبق سلیقه مال خودرو و همچنین مخمل پاشی سر دنده پژو 405

  • تیونینگ کمربند

استفاده از کمربند های اسپرت و زیبا بر طبق سلیقه مالک خودرو و هماهنگ و متناسب با اتاق خودرو

  • روکش صندلی و فرمان

استفاده از روکش های با کیفیت و زیبا برطبق سلیقه مالک خودرو

  • تقویت سیستم صوتی و تصویری خودرو پژو 405

  • تقویت بوق

  • تقویت قفل ها و ضد سرقت کردن خودرو

  • نصب سانروف

  • شیشه دودی

  • تقویت ترمز دستی جهت دریفت

  • افزایش استحکام اتاق جهت جلوگیری از آسیب سرنشینان هنگام تصادف

  • تودوزی رودری ها

4.تیونینگ بدنه پژو 405

تیونینگ بدنه 405 - تیونینگ پژو 405

تیونینگ بدنه 405

  • فیبرو کربن یا مخمل پاشی بدنه

فیبر کربن (Carbon Fiber) و پلاستیک تقویت شده (GPR) جایگزین های مناسبی برای صفحه های فولادی و آلومینیومی درب ها، درب صندوق عقب، سقف، کاپوت و گلگیرها می باشند. فیبر کربن قوی ترین و سبک ترین گزینه است؛ هرچند که هزینه بالایی دارد، اما پلاستیک تقویت شده (GPR) گزینه ی ارزان قیمتی است. این یکی از کارآمد ترین روش های تیونینگ در جهان است.

مخمل پاشی ، پاشش پودر مخمل توسط دستگاه مخمل پاش بر بدنه خودرو است . مخمل پاشی بدنه پژو 405 ، در رنگ های مختلفی قابل انجام است.

  • تیونینگ سپر پژو 405

یکی از عوامل موثر و کاربردی در تغییر چهره خودرو، تعویض سپرها می باشد. بسیاری از رانندگانی که خودروی خود را اسپورت می ‌کنند، سپر اولیه خودرو را با سپری کاملا متفاوت تعویض می ‌کنند.

سپرهای عقب و جلو می توانند متناسب با همان حجم و فضا به حالت های متفاوتی تغییر پیدا کنند که این نوع تغییر وابسته به تغییر سایر بخش های خودروی شما است؛ مثلا اگر تمامی تغیرات تیونینگ خودرو در جهت نشان دادن ظاهری قدرتمند و خشن در خودرو باشد، قطعا یک سپر ظریف و کوچک نمی تواند این قدرت را القا کند و بایست از سپری با خطوط ناملایم و حجیم تر استفاده کرد .

در خودروهای شاسی بلند، به جای تعویض سپر، اغلب از گارد سپر برای سپر جلو و عقب که به صورت لوله های استیل فلزی هستند، استفاده می شود.

  • تیونینگ درب 405

برای سبک سازی و تقویت درب خودرو و تیونینگ بدنه می توان از موادی مانند فایبر گلس و پلاستیک تقویت شده به جای صفحات فولادی استفاده کرد. ریموتی کردن درب ها و حذف دستگیره ها نیز به حرفه ای تر شدن ظاهر خودرو کمک می کند. همچنین می توان تغییراتی را در نحوه باز و بسته شدن درب ها بر روی خودرو اجرا کرد؛ تیونینگ درب ها ممکن است در دو زاویه متفاوت صورت گیرد. یعنی در یک حالت که رایج تر و پرطرفدارتر است، لولا در سر جای معمولی خود قرار دارد و درب به سمت بالا باز می شود.

در حالت پیچیده تر که فقط بر روی برخی خودروها قابل اجرا است، لولا بر روی سقف قرار دارد و درب های خودرو مانند بال عقاب، به سمت طرفین خودرو و سپس به طرف بالا باز می شوند. شرکت خودروسازی تسلا در طراحی درب های عقب یکی از مدل های خودروی خود، از این شیوه استفاده کرده است.

تیونینگ بدنه - تیونینگ پژو 405

تیونینگ درب 405

  • تیونینگ سقف خودرو

اکثر خودرو های داخلی و خارجی موجود در کشور، “سانروف” که یکی از آپشن های مهم برای خودرو به شمار می رود، را ندارند؛ به همین دلیل، برخی از علاقه مندان خودرو اقدام به نصب دستی سانروف بر روی خودروی خود می کنند. این کار اگر توسط متخصص و بدون نقص انجام شود علاوه بر اینکه مشکلی -چه در بحث فنی و چه در بحث افت قیمت- به وجود نمی آورد، بلکه بسیار پسندیده تر و زیباتر  خواهد بود.

یکی دیگر از شیوه های رایج در تیونینگ بدنه و تیونینگ سقف خودرو، مربوط به تغییر رنگ سقف و چسباندن کاور های مخصوص می باشد.

  • جلو پنجره

اغلب خودروهای داخلی، دارای جلو پنجره ساده با پره های کوچک هستند که لوگوی شرکت سازنده نیز در مرکز آن قرار دارد. جلو پنجره، از قطعات چشمگیر خودرو است؛ بنابراین به کارگیری یک جلو پنجره بزرگ و زیبا در خودرو پژو 405 می تواند به سادگی قدرت خودرو را به رخ بکشد. با اعمال تغییراتی در پره ها و همچنین حذف لوگوی سازنده، می توان حس حرفه ای و اسپرت بودن را در خودرو به خوبی القا کرد.

5.تیونینگ سیستم تعلیق و جلوبندی پژو 405

  • تیونینگ میل تعادل یا میل موج گیر پژو 405

این قطعه  میله فولادی است که در دو سر دارای بوش بوده و غالبا بین دو چرخ یک محور قرار می گیرد و به اصطلاح دو چرخ را به یکدیگر متصل می کند . میل تعادل معمولا به وسیله دو اتصال محوری در دو طرف به شاسی نیز متصل می شود .

در تیونینگ میل تعادل پژو 405 ، نمونه فابریک را با میل تعادل با کیفیت تر تعویض می کنند. یکی از برند های خوب میل موجگیر یا میل تعادل ، برند اس فورتی می باشد که میل موجگیرهای با کیفیتی را ارائه می دهد.

 

  • تیونینگ سگ دست و شغال دست پژو 405

سگ دست  لولایی مبرای چرخیدن چرخ روی محور فرمان که محورش یا سیبک است یا در ماشین های قدیمی با اکسل غیر مستقل (مثل کامیون‌ها و یا شاسی بلند‌ها) روی میل سگ دست می چرخد.این قطعه  وظیفه‌ نگهداری چرخ‌ها را نیز بر عهده دارد.

دیسک‌های ترمز و فرمان اتومبیل و اتصالات چرخ‌ها و توپی چرخ به سگدست بسته می شود و در اتومبیل با تعلیق مک فرسون میل کمک نیز به آن متصل می‌شود. در اتومبیل، شغال دست نیز وجود دارد که سیبک فرمان خودرو به آن متصل می‌شود و همچنین میل کمک نیز با دو پیچ و میل فرمان هم به شغال دست متصل شده است.

برای تیونینگ شغال دست و سگ دست پژو 405  ، می توان قطعات فابریک این برند را با محصولات دینا پارت تعویض نمود.

تیونینگ سیستم تعلیق و جلوبندی 405 - تیونینگ پژو 405

کمک فنر

  • تیونینگ کمک فنر پژو 405 

کمک‌فنر، وسیله‌ای مکانیکی در خودروست که در نزدیکی هر چرخ نصب می‌شود تا نوسانات فنر‌ها را کنترل یا میرا کند. انواع کمک فنر ها به شرح زیر است :

  1. کمک فنر روغنی یا هیدرولیکی 
  2. کمک فنر گازی 

بهترین قطعات برای دمپینگ در خودروهای بی ام دبلیو  ، پورش  و بنز ( خودروهای آلمانی استفاده می‌شود ) که به صورت هوشمند از ECU فرمانبرداری می‌کند و طوری ضربه را از بین می‌برد که انگار هیچ وقت هیچ چاله‌ای در مسیر وجود نداشته است .

برای تیونینگ کمک فنر پژو 405 ، تعویض نمونه فابریک آن با یک کمک فنر کی دی اس ، انتخاب مناسبی است.

  • تیونینگ سیبک پژو 405

سیبک فرمان  قطعات کروی شکلی در سیستم فرمان و هدایت خودرو هستند که حرکت بین دو قطعه را بدون کم‌ترین اصطکاک فراهم می‌کنند. استفاده از سیبک  سامکو مدل YP-PEUGHO06 ، عملکرد خودرو پژو 405 را بهبود می بخشد.

  • تیونینگ سیستم فرمان پژو 405

  • تیونینگ اکسل پژو 405 

این قطعه جزیی از جلوبندی خودرو بوده و وظیفه آن مدیریت خودروی شما در حین عبور از دست اندازها و پیچ ها و چاله ها می باشد. استفاده از اکسل دینا پارت برای تیونینگ اکسل پژو 405 انتخاب مناسبی می باشد.