Last Updated on ژانویه 12, 2020 by admin

دلایل به صدا افتادن خودرو

در رابطه با موضوع به صدا افتادن خودرو همانطور که در قبل هم اشاره شد نحوه رانندگی راننده ارتباط مستقیمی با به صدا افتادن زود هنگام قطعات خودرو دارد. اما این مسئله به تنهایی نمی‌تواند باعث به صدا افتادن خودرو شود. جنس و متریال به کار رفته در ساخت خودرو نیز خود به تنهایی می‌تواند باعث شود که از اتاق خودرو صداهای آزار دهنده ای به گوش برسد. مخصوصا صداهایی شبیه جیر جیر و تق تق مربوط به استفاده از متریال نامناسب و پلاستیک خشک است.

چه بسا خودروهای با کیفیت کره‌ای، فرانسوی و آلمانی وجود دارند که با وجودی که متریال به کار رفته در آنها از نوع بهترین‌های جهانی هستند اما باز هم برای صداگیری اتاق خودرو به مرکز صداگیری خودرو کاراک مراجعه می‌کنند و درخواست رفع صداهای آزاردهنده موجود در کابین خودرو را دارند. از جمله این خودروها می‌توان به بنز slk350 ، پورشه کاین اشاره کرد.

به صدا افتادن خودروهای خارجی

به صدا افتادن خودروهای خارجی

دو علت مهم در رابطه با به صدا افتادن خودرو ذکر شد، اما دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه از آنها نام می‌بریم:

  • تصادف

  • سرد و گرم شدن هوا ( تغییرات دمایی )

  • خرابی قفل درب

  • خرابی اهرم کمربند

  • عبور از دست اندازها با سرعت زیاد

  • نصب دزدگیر و باند

  • عوض کردن قاب کیلومتر

  • تغییر سایز رادیو

حال به این بحث مهم می‌پردازیم که کدام یک از خودرهای ایرانی و خارجی زودتر از خودروهای دیگر به صدا می‌افتند ؟

در صورتی که قصد خرید خودرو داشته باشید و از جمله آدم‌های حساس به صدای خودرو می‌باشید این مطلب برای شما بسیار مفید است. همانطور که توضیح داده شد احتمال به صدا افتادن در تمام خودروها با کیفیت و بی کیفیت وجود دارد و در ادامه خودروهایی که سریعتر به صدا می‌افتند نام می‌بریم.

پر سر و صداترین خودروی ایرانی که بیشترین مراجعه را به مرکز صداگیری خودرو کاراک دارد پرشیا است. صداگیری پرشیا شامل قسمت‌ها مختلف کابین خودرو می‌شود که برای صداگیری ستون و رودری پرشیا بیشترین تقاضا وجود دارد. این خودرو به خاطر جنس قطعات استفاده شده از نوع پلاستیک خشک پس از مدتی در اثر سرد و گرم شدن روی هم قرار می‌گیرد و صدای قرچ قرچ ایجاد می‌کند. این صدا بیشتر از رودری‌ها و ستون‌ها تولید می‌شود که در مرکز صداگیری خودرو کاراک به طور کامل قابل برطرف شدن است.

به صدا افتادن خودروهای ایرانی

به صدا افتادن خودروهای ایرانی

علاوه بر این داشبورد پرشیا پس از اینکه به مدل سوناتایی تغییر کرد، عامل ایجاد صدا شده است.

در مجموع از بین خودروهای ایرانی که بیشتر به صدا می‌افتند به ترتیب پرشیا، پژو 405، داشبورد پژو 206، خانواده پژو (رانا و 207)، سمند و در نهایت ال 90 است.

صدای بدنه سمند بیشتر مربوط به نحوه جوشکاری داخل کارخانه است که در این مرکز قابل برطرف شدن می‌باشد.

در بین خودروهای خارجی نیز می‌توان به تویوتا کمری، پاجیرو و سراتو اشاره کرد که بیشترین مراجعه را به مرکز کاراک داشتند و نمونه کارهای بسیاری در سایت از هرکدام از خودروهایی که نام برده شد وجود دارد. 

صداگیری خودرو

صداگیری بدنه خودرو سراتو

 

مرکز صداگیری خودرو کاراک برای رفاه حال مشتریان تدابیری اندیشیده است که از جمله آنها عدم پرداخت وجه در صورت نارضایتی است. یعنی در صورتی که خودروی شما صداگیری شد اما از نتیجه کار راضی نبودید وجهی دریافت نمی‌گردد. همچنین پس از انجام کار ضمانت و گارانتی کتبی ارائه می‌دهد.