Last Updated on مارس 14, 2022 by mohamadi

هوای سرد باعث غلیظ شدن روغن، مایع گیربکس، ضد یخ و سایر مایعات ضروری خودرو شما می شود و از جریان آزادانه آنها در موتور جلوگیری می کند. اگر خطوط سوخت یا ترمز فرسوده شده‌اید، رطوبت می‌تواند به داخل آن نفوذ کند و باعث یخ زدن مایعات خودرو شود که می‌تواند منجر به مسدود شدن موتور شود! علاوه بر این ، آب و هوای سرد مقاومت الکتریکی را افزایش می‌دهد و کار باتری و شمع‌ها را سخت‌تر می‌کند. بررسی ها و آمار نشان می دهد که در دمای 32 درجه فارنهایت، باتری خودرو حدود 35 درصد از قدرت خود را از دست می دهد و در دمای 0 درجه فارنهایت 60 درصد از دست می دهد. زمانی که هوا سرد است، راه‌اندازی موتور می‌تواند تا دو برابر جریان مورد نیاز در شرایط عادی مصرف کند و مشکلاتی نظیر روشن نشدن خودرو و روشن و بلافاصله خاموش شدن آن قابل مشاهده است .

 

چرا روشن کردن ماشین در زمستان سخت است؟ 

راه اندازی و روشن کردن ماشین در هوای سرد می تواند برای افرادی که در منطق سردسیر زندگی می کنند  مشکل بزرگی باشد. سه دلیل برای اینکه چرا ماشین ها هنگام سرد بودن به سختی روشن می شوند وجود دارد .

مشکلات استارت خودور در زمستان _ استارت سرد

Car Problem Winter

 

دلیل اول 

بنزین مانند هر مایع دیگری در هنگام سرد بودن کمتر تبخیر می شود. شما این را مشاهده نموده اید که  اگر آب را روی یک پیاده رو داغ بریزید، خیلی سریعتر از یک مکان خنک تر مانند یک پیاده رو سایه دار تبخیر می شود. وقتی هوا سرد می شود، بنزین به آرامی تبخیر می شود بنابراین سوزاندن آن سخت تر می شود (بنزین باید تبخیر شود تا بسوزد).
گاهی اوقات می بینید که افراد در هوای سرد اتر را به موتورهایشان می پاشند تا به آنها کمک کند خودرویشان راحت تر استارت بخورد و روشن شود ( اتر در هوای سرد بهتر از بنزین تبخیر می شود ) .

برای رفع مشکلات روشن شدن خودرو در زمستان می توانید روی خدمات تعمیرگاه کاراک حسابی کنید ، کافیست فرم زیر را پر نمایید :

درخواست ریمپ خودرو

 

دلیل دوم 

روغن در هوای سرد بسیار غلیظ تر می شود. حتما می دانید که عسل یخچالی بسیار غلیظ تر از عسل داغ است. روغن نیز به همین صورت می باشد . بنابراین وقتی می‌خواهید یک موتور سرد را راه‌اندازی کنید، موتور باید روغن سرد و گل‌آلود را به اطراف فشار دهد و این کار چرخیدن موتور را سخت‌تر می‌کند. در مکان های بسیار سرد رانندگان باید از روغن های موتور مصنوعی استفاده کنند زیرا این روغن ها در دمای سرد مایع می مانند.

مطالب پیشنهادی : ریمپ ایسیو خودرو برای عملکرد قدرتمند خودرو 

دلیل سوم 

باتری ها در هوای سرد دچار مشکل می شوند . باتری جعبه ای پر از مواد شیمیایی است که الکترون تولید می کند  . واکنش‌های شیمیایی درون باتری‌ها زمانی که باتری سرد است کندتر انجام می‌شود و باتری الکترون‌های کمتری تولید می‌کند. بنابراین موتور انرژی کمتری برای کارکردن و استارت دارد و این باعث می شود موتور به کندی میل لنگ بزند.

هر سه این مشکلات می توانند روشن کردن موتور را در هوای بسیار سرد غیرممکن کنند. مردم یا خودروهای خود را در گاراژهای دارای گرمایش نگهداری می کنند و یا از “بلوک بخاری” برای دور زدن این مشکلات استفاده می کنند.

 

رفع مشکلات روشن کردن خودرو در زمستان _ استارت سرد

رفع مشکلات استارت خودرو در سرما و زمستان 

بسیاری از خودرو های دریچه گاز برقی در سرمای زمستان دچار مشکل استارت نخوردن و یا روشن شدن و سپس خاموش شدن خود به خودی میشوند در این چنین خودروهایی راننده بایستی صبر کند تاخودرو گرم شود؛ در غیر این صورت  با کمی گاز دادن خودرو خاموش میشود، این حالت را استارت سرد میگویند که در ۲۰۶ های تیپ۲ دریچه گاز برقی و تیپ ۳ اتفاق می افتد

راه حل و نحوه انجام : رفع استارت سرد بدون اضافه کردن قطعه روی مدار خودرو با سرویس قطعات خودرو و برنامه ریزی کامپیوتر خودرو در شرکت کاراک رفع ایراد روشن شدن خودرو هنگام موتور سرد که بلافاصله خودرو خاموش میشود توسط مهندس مولایی ، یکی از مجرب ترین متخصصین این مجموعه انجام می گیرد .

  • رفع کپ موتور سرد خودرو
  • رفع تنبلی خودرو بخصوص در دنده ۲

در اکثر خودروهای 206 تیپ 2 و 3 با دریچه گاز برقی ایراد شایع چندین استارت هنگام صبح و خاموش شدن بعد از روشن خودرو را در زمان موتور سرد روبرو هستیم که در شرکت کاراک علاوه بر رفع کپ خودرو و همچنین سنگین شدن خودرو در دنده دو، کارکرد خودرو در زمان موتور سرد به صورت تضمینی رفع میشود.

شماره تماس تعمیرگاه : 02133176043

شماره تماس تعمیرگاه ایسیو کاراک :