Last Updated on دسامبر 16, 2020 by admin
برای رفع لرزش موتور خودرو ” ریمپ ایسیو در کاراک ” بهترین روش ممکن و پیشنهادی میباشد ، حالت سلو خودرو نتیجه هماهنگ نبودن و یا ضعیف بودن قطعات خودرو است. رفع مشکلات عدم سوخت رسانی صحیح به موتور و یا تنظیم نبودن ترکیب اکسیژن و یا در نهایت درست کار نکردن شمع ها و سوزن انژکتور که همه اینها منجر به ایجاد حالت سلو یا لرزش ماشین میشود در کاراک انجام میگردد
علل لرزش خودرو :
- مشکل در استپر موتور
- مشکل در دریچه گاز برقی
- مشکل در سیم کشی
- مشکل در مپ سنسور
- مشکل در ایسیو خودرو
- مشکل در دیسک و صفحه و گیربکس
شماره تماس تعمیرگاه ریمپ کاراک :
همچنین برای دیدن سایر ریمپ های خودرو و ریمپ ایسیو روی دکمه زیر کلیک کنید
از مشکلات خودرو که هر کسی ممکن است با آن رو به رو شود، لرزش موتور می باشد. مطمئنا در این شرایط از خود میپرسید که چرا ماشین به لرزش درآمده است؟ حل مشکل لرزش ماشین می تواند امر ساده ای باشد. اگر ماشین ، به طور غیر عادی می لزرد و یا تکان تکان می خورد و یا اگر تنها مایلید که با این مسائل خودرو آشنا شوید ادامه ی مطلب را بخوانید و با چهار دلیل اصلی لرزش ماشین ها آشنا شوید.
فیلم حذف لرزش موتور با ریمپ ایسیو در انتهای مقاله میباشد
گاهی اوقات لرزش خودرو ناشی از مشکلات موتور آن می شود مثلا به موتور به اندازه ی کافی سوخت، هوا و یا جرقه که برای روان کار کردن آن لازم است، نمی رسد. نشانه هایی از لرزش خودرو که ممکن است مربوط به موتور خودرو باشد شامل موارد زیر می شود:
الف) در حالت ایستاده و درجا موتور به شدن لرزش دارد که با ریمپ یا تعمیر برقی مرتفع میگردد
ب) لرزیدن و یا تکان خوردن خودرو در زمان شتاب بالا
ج) در محدوده های سرعت های خاص بریده بریده تکان خوردن که با ریمپ یا تعمیر برقی مرتفع میگردد
د) ماشین ابتدا خوب شروع به کار کند ولی بعد از مدتی به لرزش درآید این نشانه ها ممکن است ناشی از مشکل شمع خودرو باشد و یا اگر شمع مشکلی نداشته باشد ممکن است ناشی از سیم متصل به شمع خودرو که نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهد داشت.
و) در نهایت باید گفت که ممکن است کثیف شدن فیلتر و یا مسدود شدن آن رساندن سوخت و اکسیژن به موتور خودرو را با مشکل مواجه کند.
مشکلات اکسل (محور چرخ خودرو)
وسایل نقلیه ی ما دارای قسمتهای چرخشی و رفت و برگشتی بسیاری می باشد که برای کار کردن درست باید در جای مناسب قرار بگیرد. اگر اکسل در خودرو خم شود ممکن است تکانهایی در خودرو ایجاد شود و این مشکل با افزایش سرعت خودرو، بیشتر می شود. مشکل اصلی در این بخش مربوط به محور چرخها می شود. زیرا این محور بخشی از قدرت موتور خودرو را به چرخها منتقل می کند و اگر مشکلی پیدا کند یکی از آثار آن لرزش خودرو می باشد.
مشکل ترمز خودرو :
اگر لرزش خودروی شما در حین ترمز بیشتر می شود اولین احتمال این خواهد بود که ممکن است روتور ترمز شما تاب خورده باشد. روتر یک دیسک نقره ای شفاف است که به یک سیستم ترمز مجهز می باشد. این قسمت می تواند در اثر پارگی و یا سائیدگی دچار تغییر شکل شود. اگر شما با آچار فرانسه زیاد آشنا نیستید پیشنهاد این است به یک متخصص درباره ی وضعیت لنتهای ترمز خود بگویید تا او شما را هدایت کند.
ایراد داشتن تایر خودرو :
ما مشکلات تایر خودرو را در اخر لیست قرار دادیم ، تایر یکی از اجزای اصلی برای حرکت خودرو می باشد و می تواند منبع مشکوکی برای لرزش خودروی شما باشد. از دلایل اصلی ایجاد لرزش توسط تایر خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
الف) اگر خودروی شما در سرعت های خاص می لرزد نیاز به بالانس چرخ دارد.
ب) تایرها آج های جداگانه ای دارد و در صورت از بین رفتن این آج ها باید تایر خودرو را تعویض کرد.
ج) سائیده شدن غیر یکسان تایر گاهی اوقات مشکل لرزش خودرو از تایر آن نیست ولی شرایطی وجود دارد که عملکرد تایر خودرو را با مشکل مواجه می کند مانند مشکل داشتن آسفالت خیابان.
مواردی که در بالا ذکر شد، تنها مواردی نیستند که باعث لرزش خودرو می شوند.
تغییر و تنظیم دور موتور در حالت سلو در ایسیوهای زیمنس
تغییر و تنظیم دور موتور در حالت سلو در ایسیوهای زیمنس
درخواست ریمپ خودرو
در ماشین های امروزی برای کاهش آلایندگی و مصرف خودرو ، دور موتور درجا (دور سلو) خودروها را تا حد ممکن پایین قرار میدهند که معمولا بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دور بر دقیقه است (البته در حالات گرم خودرو و بدون استفاده از کولر)
پایین بودن دور موتور در حالت سلو باعث شده است که در صورت وجود یک سری مشکلات اولیه سخت افزاری نظیر خرابی دسته موتورها، خرابی استپر، کیفیت پایین بنزین، کیفیت پایین شمع و وایر، باعث لرزیدن خودرو بیش از حد طبیعی شود که برای بسیاری از رانندگان بسیار آزاردهنده خواهد بود زیرا در ترافیک و یا توقفهای طولانی واقعاً لرزش خودرو زجر آور است.
کاراک این توانایی را دارد که مقدار دور موتور سلو را در ایسیوهای زیمنس، SSAT، کروز و مشابه آن به دلخواه مشتری تنظیم نماید تا از این لرزشهای آزار دهنده رها شوید.
بالا بردن دور موتور سلو گرچه راه حل اصولی برای رفع مشکل نیست و بهتر است ابتدا تنظیمات موتور انجام شود. ولی بسیاری از خودروها در شرایط نرمال (صحت کامل تمام سنسورها و موتور و قطعات) نیز دارای لرزش هستند که با این کار کاملاً این مشکل برطرف خواهد شد.
روش کار بدین صورت است که ابتدا مقدار دور موتور مورد نظر مشتری پرسیده شده و سپس در دامپ خودرو ایشان مقدار مورد نظر تغییر داده میشود و بعد از اصلاح چکسام، بر روی ایسیو خودرو مشتری دانلود میشود. توجه نمایید که تغییرات اعمالی ما هیچگونه تاثیری روی دور موتور شما در حالت ساسات و یا کولر روشن نخواهد داشت و فقط در حالت درجا و گرم، مقدار دور موتور همان مقدار مطلوب شما خواهد بود.
تغییر دور موتور سلو برای تمامی خودروهای داری ایسیو زیمنس نظیر پراید، تیبا، پژو ۴۰۵، پارس، پژو ۲۰۶ TU3، پژو ۲۰۶ TU5، سمند LX، سمند EF7 و … امکان پذیر است.
معمولا در تعمیرگاه ها برای رفع لرزش چکار میکنند ؟
وقتی خودرو در حالت درجا دارای لرزشهای بیش از حد باشد باعث اذیت شدن راننده مخصوصاً در ترافیکهای طولانی میگردد. برای رفع آن راه کارهای مختلفی نظیر تعویض استپر، استفاده از شمع و وایر مرغوب، تعویض دسته موتورها و … وجود دارد
راه حل کاراک :
ما میتوانیم به کمک تغییر برنامه ایسیو خودروی شما ( ریمپ ecu ) ، دور موتور را در حالت سلو نسبت به حالت طبیعی افزایش دهیم.همچنین برداشتن محدودیت سرعت از مزایای دیگری است که توسط تغییر برنامه ایسیو قابل انجام است.
برای مثال خودرویی که در حالت سلو دور موتور آن روی ۷۵۰ دور بر دقیقه است و دارای لرزشهای دائمی است، با افزایش دور موتور تا نزدیک به ۱۰۰۰ دور بر دقیقه، مشکل لرزش کاملاً برطرف میگردد. این نتیجه ریمپ ایسیو برای رفع لرزش خودرو است.
نکته
در این روش تغییری در دور موتور در حالت ساسات (زمان سرد بودن موتور) نخواهیم داشت و مطابق با حالت فابریک خواهد بود.
فیلم حذف لرزش موتور با ریمپ ایسیو
رفع لرزش خودرو بدلیل کلاچ
از علل لرزش خودرو افتادن عیب در کلاچ است. کلاچ گیری در شروع حرکت و تعویض دنده یک، برای تعویض دندهها و در زمان ترمز کامل صرورت دارد. اصولا لرزش ماشین هنگام شروع حرکت و اصطلاحا نیم کلاچ، البته لرزش جزئی طبیعی است، اما اگر لرزش قوی باشد نشان دهنده مشکل در کلاچ است.
علل لرزش ماشین در هنگام نیم کلاچ :
-
تمام شدن صفحه
-
تمام شدن دیسک
-
خرابی فلایویل
-
مشکل در فنر سیستم کلاچ
با سلام
آیا سلو کامپیوترهای والئو هم قابل تنظیم است؟
سلو ماشین من 800 است
میخواهم 980 تنظیم شود.
با سلام ، بله با ریمپ ایسیو سلو ماشینتون درست خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید » ریمپ
سلام من پزو پارس مدل xu دارم موقعی که میخوام به ماشین شتاب بدهم -پدال گازو هرچی بیشتر فشار میدم ماشین شروع به لرزش میکنه طوری که تو اتاق ماشین نشون نمیده ولی تو آینه وسط ماشین لرزش داره وخوب نشون نمیده یعنی خوب نمیتونی ماشین عقبو ببینی همه جا هم بردم یکی میگه از پلوسه یکی میگه از لاستیکهاته یکی میگه دسته موتوره .خلی جاها هم بردم هیچ کس نتونسته دست کنه لطفا راهنمایی کنید
با سلام ، بایستی توسط تعمیرکاران و ریمپ کاران کاراک بررسی گردد
از عملکرد سوزنها س
سلام
من ۲۰۷ صفر خریدم هنوز ۱۰۰۰ کیلومتر هم رات نرفته از همون موقه تحویل داخل ماشین که نشستم در حالت درجا لرزش داره
مشکل از کجاست؟
رفع لرزش خودرو توسط تعمیرگاه کاراک انجام میشود و دلایل آن متنوع است ، از مشکلات مکانیکی تا مشکلات برقی ، برای علت یابی بایستی به تعمیرگاه مراجعه بفرمایید
مال منم همین مشکلو داره ۲۰۷ هنوز علتو پیدا نکردم
سلام.فقط تهران نمایندگی ریمپ دارین?
سلام ، بله ریمپ را فقط در تهران انجام میدیم
سلام خسته نباشید من x22اتومات دارم ماشین در جا میلرزه گاز یکم میدم لرزش قطع میشه دسته موتور و غیره چک شده نمایندگی هم میگه همه x22ها اینطوری هستن راه حل داره بیام خدمت شما ممنون میشم جواب بدین با تشکر
با سلام ، بایستی در تعمیرگاه بررسی گردد
من 206 تیپ پنج صفر گرفتم مدل 98 ماشین الان ۱۵۰۰ کیلومتر کار کرده، در حالت درجا لرزش داره، دو بار نمایندگی مرکزی شماره یک کد 1067 بردم، گفتن هیچ ایرادی مربوط به شمع و دسته موتور و سوزن انژکتور نداره، چون ECU ماشین شما SSAT هستش،با این لرزش در حالت درجا کنار بیا، ماشینت کاملا سالمه !!!
الان من باید جیکار کنم واقعا؟؟؟
دیاگ هیچ ایرادی نشون نمیده و کل تجهیزات برقی سالمه
مرکز کاراک : بله درست گفتن ، ایسیو و دسته سیم کشی باید تغییر کنه
آیا سلو در بوش 7.4.4 هم قابل تنظیمه؟
کاراک : سلام بله ، با ریمپ تنظیم می شود
سلام من جک جی ۵ مدل ۹۳ دارم.ماشین تو حالت خلاص لرزه داره یکم که گاز میدی دور موتور که بالا میره لرزش قطع میشه.شمعامو تازه عوض کردم.دیسک و صفحه تازه عوض کردمدسته موتورام چک شده ولی لرزه نمیفته.مشکل از چی میتونه باشه؟
مرکز ریمپ کاراک : سلام ، از طریق ریمپ قابل حل میباشد ولی برای اینکه ببینیم مشکل از کجا نشات میگیره لازمه بررسی دقیق از خودرو داشته باشیم
سلام ریمپ دوو سیلو هم انجام میدید؟؟؟!!
سلام خیر
سلام.۴۰۵ مدل 87 دارم.توی ترافیک دور موتورم میاد زیر یک خط مانده به هزار.که موجب چشمک زدن چراغ استپ و روغن میشه.موتورباز کردم.بوش پیستون.یاتاقان.اویل پمپ و همه چی عوض کردم ولی فرق نکرد و ماشین هم حالت درجا لرزشم داره.ولی یه کوچیک گاز نگه میدارم و روی هزار وایمیسته این مشکلات حل میشه.ایا مشکلم قابل حله
تعمیرگاه کاراک : با سلام با هزینه بسیار پایین حدود 100 هزار تومان برطرف میگردد
سلام خسته نباشید
ماشین ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۸۳ دریچه گاز سیمی
اول اینکه دور موتور روی یک خط زیر هزار در حالت گرم قرار میگیره
بعضا تو ترافیک چراغ روغن و استپ چشمک میزنه بدون اینکه صدای موتور تغییر کنه
موقع هایی ک تو دور موتور بالای ۳ مثلا اتوبان حدود ۲۰ ۳۰ کیلومتر میرم بعدش که میخوام بایستم پارو از پدال بر میدارم چراغ روغن و استپ چشمک میزنه
تو سربالایی هم میرم و بعد می ایستم پارو که از پدال برمیدارم باز همونطور میشه
دو دفعه فشنگی عوض کردم بار دوم دیگه پشت ترافیک نزد و کلا خیلی کم شده جز یکبار جدیدا تو اتوبان و اکثرا تو سربالایی اذییت میکنه اویل پمپ هم عوض کردم
میتونه بخاطر دور موتور باشه؟ چون احساس میکنم جدیدا ک کولر میگیرم ماشین مثل سابق نیست و جون نداره باید بیشتر گاز بدم
شمع و… تعویض کردم
الان فقط موندم رو دور موتور ک ریمپ بزنم بیاد رو ۹۰۰
تنها مشکل الان فقط همون چشمک زدن چراغ روغن هست از نظر اتصالی هم تست گرفتم هم شمع روغن و هم سیمکشی سالمه
لطفا راهنمایی کنید ممنون
بایستی بررسی دقیقی صورت بگیرد لطفا به تعمیرگاه مراجعه کنین
سلام وقت بخیر ب چ نتیجه ای رسید ماشینه منم همین مشکلو داره
سلام خوبین خسته نباشین
من ماشینمون تیبا معمولی مدل ۹۳ داریم تو حالت دور آرام خیلی لرزه داره دور آرام هم تقریبا تو بین ۸۴۰ و ۸۹۰ متغیره آیا برای حل مشکل لرزه باید دور رو به ۹۵۰ یا ۱۰۰۰ تغییر بدن که لرزه اش از بین بره ممنون
با سلام ، بله باید دور موتور افزایش پیدا کنه
سلام، من آزرا دارم ماشینم لرزش داشت چه در حالت ایستاده چه در حال حرکت ولی لرزشش کم بود، اما کار به جایی رسید که موتور تعویض کردم البته بخاطر موضوع دیگری تعویض کردم، اما باز هم لرزش داره و خیلی بیشتر هم شده، حتی سیم کشی و کویل ها و شمع ها رو نو کردم اما رفع نشد، البته موتور بدون لرزش هست و موتور مثل ساعت داره کار میکنه فقط اتاق ماشینه که لرزش داره. هر جا بردم نتونستن عیبشو بگیرن، درحالت درجا لرزش داره، رو دور موتور ۱/۵ تا ۲ لرزش داره، دنده عقب هم لرزش داره، احساس میکنم یه چیزی از زیر ماشین قسمت راننده داره اتاق و به لرزش در میاره. میشه لطفا راهنمایی کنید.
تعمیرگاه رفع لرزش خودرو : سلام ، به تعمیرگاه مکانیکی ما مراجعه بفرمایید
سلام. آدرس تعمیرگاه شما برای مراجعه کجاست
تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، جنب پمپ بنزین 104 ، تعمیرگاه کاراک
سلام، وقت بخیر
من رانا TU5 مدل 95 دارم یک ماه پیش بعلت لرزش شستشو انژکتور انجام دادم که خیلی بهتر شد ولی از یک هفته قبل وقتی ماشین سرد است و تازه روشن میکنم در حالت درجا لرزش ندارد و آرام است ولی با کمی گاز دادن و حرکت کردن لرز نسبتا زیادی ایجاد میشود و در دور موتور بالاتر کم میشود… و بعد از حدود یک ربع تا نیم ساعت کار کردن و داغ شدن ماشین برطرف میشود تعمیرکاران هرکس نظری میدهد یکی استپر و یکی دور موتور پایین که دیاگ زدن حدود 740 بود و … را عامل میدانند در صورتی که درجا لرز ندارد
اگر امکان دارد راهنمایی بفرمایید.
تعمیرگاه : با سلام با توجه به اینکه چند نفر روی ماشین شما کار کرده اند و برطرف نشده است ، لطفا جهت بررسی دقیق و کارشناسی رایگان تشریف بیارین