Last Updated on دسامبر 16, 2020 by admin

برای رفع لرزش موتور خودرو  ” ریمپ ایسیو در کاراک ” بهترین روش ممکن و پیشنهادی میباشد ،  حالت سلو خودرو نتیجه هماهنگ نبودن و یا ضعیف بودن قطعات خودرو است. رفع مشکلات عدم سوخت رسانی صحیح به موتور و یا تنظیم نبودن ترکیب اکسیژن و یا در نهایت درست کار نکردن شمع ها و سوزن انژکتور که همه اینها منجر به ایجاد حالت سلو یا لرزش ماشین میشود در کاراک انجام میگردد

علل لرزش خودرو :

  • مشکل در استپر موتور
  • مشکل در دریچه گاز برقی
  • مشکل در سیم کشی
  • مشکل در مپ سنسور
  • مشکل در ایسیو خودرو
  • مشکل در دیسک و صفحه و گیربکس

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ کاراک :

 

همچنین برای دیدن سایر ریمپ های خودرو و ریمپ ایسیو روی دکمه زیر کلیک کنید

 

 

ریمپ ecu برای رفع لرزش موتور

ریمپ ecu برای رفع لرزش موتور

از مشکلات خودرو که هر کسی ممکن است با آن رو به رو شود، لرزش موتور می باشد. مطمئنا در این شرایط از خود میپرسید که چرا ماشین به لرزش درآمده است؟  حل مشکل لرزش ماشین می تواند امر ساده ای باشد. اگر ماشین ، به طور غیر عادی می لزرد و یا تکان تکان می خورد و یا اگر تنها مایلید که با این مسائل خودرو آشنا شوید ادامه ی مطلب را بخوانید و با چهار دلیل اصلی لرزش ماشین ها آشنا شوید.

 

 

فیلم حذف لرزش موتور با ریمپ ایسیو   در انتهای مقاله میباشد

 

گاهی اوقات لرزش خودرو ناشی از مشکلات موتور آن می شود مثلا به موتور به اندازه ی کافی سوخت، هوا و یا جرقه که برای روان کار کردن آن لازم است، نمی رسد. نشانه هایی از لرزش خودرو که ممکن است مربوط به موتور خودرو باشد شامل موارد زیر می شود:

الف) در حالت ایستاده و درجا موتور به شدن لرزش دارد که با ریمپ یا تعمیر برقی مرتفع میگردد

ب) لرزیدن و یا تکان خوردن خودرو در زمان شتاب بالا
ج) در محدوده های سرعت های خاص بریده بریده تکان خوردن که با ریمپ یا تعمیر برقی مرتفع میگردد
د) ماشین ابتدا خوب شروع به کار کند ولی بعد از مدتی به لرزش درآید این نشانه ها ممکن است ناشی از مشکل شمع خودرو باشد و یا اگر شمع مشکلی نداشته باشد ممکن است ناشی از سیم متصل به شمع خودرو که نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهد داشت.

و) در نهایت باید گفت که ممکن است کثیف شدن فیلتر و یا مسدود شدن آن رساندن سوخت و اکسیژن به موتور خودرو را با مشکل مواجه کند.

مشکلات اکسل (محور چرخ خودرو)

وسایل نقلیه ی ما دارای قسمتهای چرخشی و رفت و برگشتی بسیاری می باشد که برای کار کردن درست باید در جای مناسب قرار بگیرد. اگر اکسل در خودرو خم شود ممکن است تکانهایی در خودرو ایجاد شود و این مشکل با افزایش سرعت خودرو، بیشتر می شود. مشکل اصلی در این بخش مربوط به محور چرخها می شود. زیرا این محور بخشی از قدرت موتور خودرو را به چرخها منتقل می کند و اگر مشکلی پیدا کند یکی از آثار آن لرزش خودرو می باشد.

مشکل ترمز خودرو :
اگر لرزش خودروی شما در حین ترمز بیشتر می شود اولین احتمال این خواهد بود که ممکن است روتور ترمز شما تاب خورده باشد. روتر یک دیسک نقره ای شفاف است که به یک سیستم ترمز مجهز می باشد. این قسمت می تواند در اثر پارگی و یا سائیدگی دچار تغییر شکل شود. اگر شما با آچار فرانسه زیاد آشنا نیستید پیشنهاد این است به یک متخصص درباره ی وضعیت لنتهای ترمز خود بگویید تا او شما را هدایت کند.

 

ایراد داشتن تایر خودرو :

ما مشکلات تایر خودرو را در اخر لیست قرار دادیم ، تایر یکی از اجزای اصلی برای حرکت خودرو می باشد و می تواند منبع مشکوکی برای لرزش خودروی شما باشد. از دلایل اصلی ایجاد لرزش توسط تایر خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) اگر خودروی شما در سرعت های خاص می لرزد نیاز به بالانس چرخ دارد.
ب) تایرها آج های جداگانه ای دارد و در صورت از بین رفتن این آج ها باید تایر خودرو را تعویض کرد.
ج) سائیده شدن غیر یکسان تایر گاهی اوقات مشکل لرزش خودرو از تایر آن نیست ولی شرایطی وجود دارد که عملکرد تایر خودرو را با مشکل مواجه می کند مانند مشکل داشتن آسفالت خیابان.

مواردی که در بالا ذکر شد، تنها مواردی نیستند که باعث لرزش خودرو می شوند.

تغییر و تنظیم دور موتور در حالت سلو در ایسیوهای زیمنس  

درخواست ریمپ خودرو

در ماشین های امروزی برای کاهش آلایندگی و مصرف خودرو ، دور موتور درجا (دور سلو) خودروها را تا حد ممکن پایین قرار میدهند که معمولا بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دور بر دقیقه است (البته در حالات گرم خودرو و بدون استفاده از کولر)
پایین بودن دور موتور در حالت سلو باعث شده است که در صورت وجود یک سری مشکلات اولیه سخت افزاری نظیر خرابی دسته موتورها، خرابی استپر، کیفیت پایین بنزین، کیفیت پایین شمع و وایر، باعث لرزیدن خودرو بیش از حد طبیعی شود که برای بسیاری از رانندگان بسیار آزاردهنده خواهد بود زیرا در ترافیک و یا توقف‌های طولانی واقعاً لرزش خودرو زجر آور است.
کاراک این توانایی را دارد که مقدار دور موتور سلو را در ایسیوهای زیمنس، SSAT، کروز و مشابه آن به دلخواه مشتری تنظیم نماید تا از این لرزش‌های آزار دهنده رها شوید.
بالا بردن دور موتور سلو گرچه راه حل اصولی برای رفع مشکل نیست و بهتر است ابتدا تنظیمات موتور انجام شود. ولی بسیاری از خودروها در شرایط نرمال (صحت کامل تمام سنسورها و موتور و قطعات) نیز دارای لرزش هستند که با این کار کاملاً این مشکل برطرف خواهد شد.
روش کار بدین صورت است که ابتدا مقدار دور موتور مورد نظر مشتری پرسیده شده و سپس در دامپ خودرو ایشان مقدار مورد نظر تغییر داده می‌شود و بعد از اصلاح چکسام، بر روی ایسیو خودرو مشتری دانلود می‌شود. توجه نمایید که تغییرات اعمالی ما هیچ‌گونه تاثیری روی دور موتور شما در حالت ساسات و یا کولر روشن نخواهد داشت و فقط در حالت درجا و گرم، مقدار دور موتور همان مقدار مطلوب شما خواهد بود.
تغییر دور موتور سلو برای تمامی خودروهای داری ایسیو زیمنس نظیر پراید، تیبا، پژو ۴۰۵، پارس، پژو ۲۰۶ TU3، پژو ۲۰۶ TU5، سمند LX، سمند EF7 و … امکان پذیر است.

ریمپ ایسیو تعمیر لرزیدن خودرو در حالت سلو

ریمپ ایسیو تعمیر لرزیدن خودرو در حالت سلو

معمولا در تعمیرگاه ها برای رفع لرزش چکار میکنند ؟

وقتی خودرو در حالت درجا دارای لرزش‌های بیش از حد باشد باعث اذیت شدن راننده مخصوصاً در ترافیک‌های طولانی می‌گردد. برای رفع آن راه‌ کارهای مختلفی نظیر تعویض استپر، استفاده از شمع و وایر مرغوب، تعویض دسته موتورها و … وجود دارد

راه حل کاراک :
ما می‌توانیم به کمک تغییر برنامه ایسیو خودروی شما ( ریمپ ecu ) ، دور موتور را در حالت سلو نسبت به حالت طبیعی افزایش دهیم.همچنین برداشتن محدودیت سرعت از مزایای دیگری است که توسط تغییر برنامه ایسیو قابل انجام است.

برای مثال خودرویی که در حالت سلو دور موتور آن روی ۷۵۰ دور بر دقیقه است و دارای لرزش‌های دائمی است، با افزایش دور موتور تا نزدیک به ۱۰۰۰ دور بر دقیقه، مشکل لرزش کاملاً برطرف می‌گردد. این نتیجه ریمپ ایسیو برای رفع لرزش خودرو است.

 

نکته
در این روش تغییری در دور موتور در حالت ساسات (زمان سرد بودن موتور) نخواهیم داشت و مطابق با حالت فابریک خواهد بود.

 

فیلم حذف لرزش موتور با ریمپ ایسیو

 

رفع لرزش خودرو بدلیل کلاچ

از علل لرزش خودرو افتادن عیب در کلاچ است. کلاچ گیری در شروع حرکت و تعویض دنده یک، برای تعویض دنده‌ها و در زمان ترمز کامل صرورت دارد. اصولا لرزش ماشین هنگام  شروع حرکت و اصطلاحا نیم کلاچ، البته لرزش جزئی طبیعی است، اما اگر لرزش قوی باشد نشان دهنده مشکل در کلاچ است.

علل لرزش ماشین در هنگام نیم کلاچ :

  • تمام ‌شدن صفحه

  • تمام‌ شدن دیسک

  • خرابی فلایویل

  • مشکل در فنر سیستم کلاچ